Margareta Hamark

Kommunalråd, ordförande i Omsorgsnämnden

Kontaktuppgifter

Margareta är kommunalråd och ledamot i kommunstyrelsen, ledamot i kommunfullmäktige, ordförande i omsorgsnämnden, ledamot i kommunstyrelsens allmänna utskott, samt ordförande i överförmyndarnämnden och i kommunala funktionsrättsrådet.

I Upplands Väsby möter jag en storslagen natur, en mångfald och en närmiljö där människor värnar varandra och bryr sig om, är nyfikna och inbjudande. Detta är grunden för mitt engagemang för ett Väsby där varje individ får utvecklas.

Nu hoppas jag att fler i Väsby vill engagera sig i politiken och i  liberala värderingar, samt att vara med och påverka.

Varmt välkommen att kontakta mig om du har några frågor!

Bakgrund:
Margareta Hamark arbetar till vardags på Karolinska Universitetssjukhusets Kommunikationsavdelning som varumärkesansvarig där ett stort fokus är på framtidens universitetssjukhus som nu byggs i Stockholm och utvecklingen av sjukvården i hela länet. Tidigare har Margareta varit kommunikationsdirektör på Karolinska under 13 år. Hon är utbildad inom kommunikation och marknadsföring.

Sociala Medier

• Följ på:

fick jobb som geografilärare men vägrar röra en jordglob eftersom jag är flat earther https://twitter.com/Expressen/status/1130897521012858880

Ebba Busch Thor: Barnmorskor ska få vägra göra abort

@annieloof Vad har hänt med er i C?
Har ni helt tappat det? Varför dyka så långt ner i gyttjan med medvetna lögner. Att inte kunna diskutera olika åsikter sakligt utan rena lögner är beklämmande och sorgligt.
Ni borde faktiskt skämmas.

Att KD tar sig friheten att rösta ned kvinnors rätt till frihet över sin egen kropp känns som att bli kastad tillbaka till stenåldern. Vad är det för EU Skyttedal vill se? Ett med lagom mycket frihet över sin kropp?

Aborträtten måste försvaras! Kvinnors rätt till abort måste gå före barnmorskors rätt att vägra utföra arbetsuppgifter. Bra att @bjorklundjan försvarar kvinnors rätt till abort. #aborträtt #abort #frihetmåsteförsvaras https://t.co/2yatOosiah

Och så detta. Om man inte vill utföra de arbetsuppgifter som ingår i ett jobb, finns det väl andra jobb att söka. https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/busch-thor-gast-i-bara-politik/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr #Expres

Stockholms stad gör särskilda insatser mot rektorer, elever och socialtjänst för att kunna stoppa tvångsäktenskap, som ofta genomförs på sommarlov. Mycket bra av @LottaEdholm

Kontaktuppgifter