Nu tas första spadtaget av nya seniorboendet Silver Life

Torsdag 22 augusti 2019

Seniorboendet Silver Life

Första spadtaget på det nya seniorboendet Silver Life har nu tagits efter sex års planerande. Silver Life blir ett livsboende som vänder sig till seniorer med varierande behov och efterfrågan av boende, service och omsorg och kommer ligga mitt i Väsby Centrum där gamla Drabantenhuset låg.

Boendet lockar med bra läge och ett servicepaket med gym, vårdcentral, restaurang och bilpool i föreningen. Silver Life samarbetar med Sveafastigheter seniorboendet kommer att ingå som en del av Fyrklövern i Upplands Väsby där cirka 100 lägenheter för aktiva seniorer och ett omsorgsboende med 54 lägenheter skapas.

Margareta Hamark (L)
Bild: Mats Sundbom, VD Silver Life, Margareta Hamark (L)

Vid första spadtaget var Margareta Hamark (L) med, ordförande i omsorgsnämnden, som välkomnar projektet.

– Det är otroligt attraktivt att vi kommer att ha den här kvaliteten på ett boende riktat till äldre. Vi hoppas att det ska locka invånare, både från Väsby och andra kommuner, att bo centralt och kunna ha en aktiv ålderdom.

Hon pekar även på att äldreboendet byggs i en levande miljö.

– Här kan de vara socialt aktiva i ett område med varierande bebyggelse som samlar barnfamiljer, studenter och pensionärer.

Brita Bäckström, 84, från Norrviken, är en av de som kommer att flytta över kommungränsen till Väsby om ett par år.

– Jag har inte så mycket släkt eller egna barn. Man måste ordna för sig så man inte blir så ensam, säger hon.

Artikel i Vi i Väsby 20190822: https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/siv-och-nils-ser-fram-emot-gym-vardcentral-och-bilpool/repshs!xmUmTNotTOqrJqQ3uV5NA/