Miljö-och-klimat-i-Upplands-Vasby

Upplands Väsby kommun- minst topp 10 som miljöbästa kommun!

Fredag 29 september 2023

Den 3 oktober lanseras kommunrankningen Sveriges miljöbästa kommun 2023. Men redan för någon vecka sedan presenterade Aktuell Hållbarhet vilka tio kommuner i respektive kategori som visar högst ambition och aktivitet på miljöområdet. Vår kommun, Upplands Väsby är med på den listan! Nytt i år är att de även kartlägger de konsumtionsbaserade utsläppen i kommunerna.

Det är fantastiskt att vi hamnar så högt på denna lista och vi hoppas förstås att vi hamnar helt i topp på den. Liberalerna och Mittenstyret har höga ambitioner inom alla hållbarhetsområden d.v.s. ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet, och det visar vi bland annat genom det nyinrättade utskottet som leds av Margareta Hamark, vårt liberala kommunalråd. Det är oerhört glädjande att vi får genomslag för det arbete som vi genomför fokuserat för att vara en än mer hållbar kommun!

Läs mer på Aktuell Hållbarhets hemsida: https://www.aktuellhallbarhet.se/alla-nyheter/kommunrankning/har-ar-finalisterna-i-sveriges-miljobasta-kommun-2023/