Väsbyalliansen presenterar årsbokslut för 2019

Onsdag 18 december 2019

Väsbyalliansen från vänster Roland Storm (VB), Ann-Christin Frickner Larsson (C), Eila Bromme (L), Oskara Weinmar (M) och Maria Fälth (KD).
Bild: från vänster Roland Storm (VB), Ann-Christin Frickner Larsson (C), Eila Bromme (L), Oskara Weinmar (M) och Maria Fälth (KD).

Så har snart ett helt år gått med nytt Väsbyalliansstyre. Vad har då hänt under året? Väsbyalliansen har nu sammanställt ett årsbokslut för 2019 för en överblick.

Liberalerna är stolta över det påbörjade arbetet vi tillsammans med Väsbyalliansen gjort för  en ekonomi i balans och förbättringar i kommunens grunduppdrag. Det är en förutsättning för att kunna göra framtida förbättringar och förändringar på riktigt. Några av de viktigaste områden vi har är förskola och skola, omsorgen om våra äldre och tryggheten i kommunen där vi har gjort en rad förslag och förbättringar samt tillfört Utbildningsnämnden hela 189,5 miljoner för den kommande treårsperioden.

Några beslut som Liberalerna drivit igenom under 2019 är bland annat:

• Socialpedagog på gymnasiet.
  • 1 miljon för fler lärarassistenter.
  • Beslut om att ta fram handlingsplan för barn och unga inom NPF och för särbegåvade barn.
  • Infört en måltidsgaranti inom hemtjänst för god och näringsrik mat.
  • Infört funktionen Medicinskt Ansvarig för Rehabilitering (MAR).

Här hittar du hela årsbokslutet i sin helhet: Final_Väsbyalliansens årsbokslut

Det är en bra början men det finns mycket kvar att göra. Vi kavlar upp ärmarna för nästa år!

Väsbyalliansen har en egen Facebooksida du kan hålla dig uppdaterad på. Den hittar du här.