Sommarlov för alla barn i Väsby!

Torsdag 11 juni 2020

sommarlov

Äntligen sommarlov för alla barn i Väsby! Det blir ett lite annorlunda sommarlov för många barn i år. Mer tid kommer spenderas i kommunen och begreppet hemester har kommit för att stanna, det vill säga semester hemma. Väsby är en rik kommun med fantastisk natur, idrottsanläggningar, fotbollsplaner, lekplatser, parker och aktiviteter för små och stora barn (ja, här räknar vi in föräldrar också självklart).

Det finns ett stort utbud av sommaraktiviteter för alla smaker som till exempel teater- och djurvårdarkurser, frisbeegolf, paddling,  cykling och bio på Messingen. Vi har fantastiska Fritidsbanken som är perfekt i sommar för de som vill prova nya sporter och idrottsaktiviteter, men vill testa först innan man köper ny utrustning. Mer information om Fritidsbanken och öppettider hittar du här

Gunnes gård är öppet för besök och har olika aktiviteter. Fullt ös kommer det att vara i vår aktivitetspark Vilundaparken. Här finns något för alla i med klättervägg, skatepark, pumptrack för cykel medan föräldrar kan träna i utegymet.

Lekplatser och badplatser finns det gott om i kommunen liksom ett stort utbud av cykelvägar att upptäcka nya vackra platser i Väsby.

Fritidsgårdarna kommer att ha öppet i sommar för barn som är mellan 13-16 år. Information om fritidsgårdarna hittar du här.

Det kommer bli ett riktigt härligt sommarlov!