Vårdplatser iordningsställda för väsbybor

Fredag 17 april 2020

vårdplatser
Bild fr vänster: Ann-Christin Frickner (C), Margareta Hamark (L), Cecilia Bengtsson verksamhetschef och Maria Fälth (KD).

Nio nya vårdplatser iordningsställda

I torsdags den 18 april besökte jag och kommunalråden Ann-Christin Larsson Frickner (C) och Maria Fälth (KD) den nya tillfälliga vårdplatsinrättningen med nio vårdplatser som på kort tid iordningställts för att stötta regionen. Platserna är avsedda för väsbybor som vårdats för Covid-19 på akutsjukhus och som inte kan vårdas i hemmet. Här har nu en trygg och säker vård på mycket kort tid förberetts för väsbybor.

Cecilia Bengtsson, chef för verksamheten, visades oss runt. Verksamheten kommer vara bemannad med sjuksköterskor och undersköterskor dygnet runt och startar upp på måndag den 20 april.

Varje dag görs fantastiska insatser av medarbetare och chefer i verksamheter inom vår kommun och frivilliga grupper för våra äldre och de i behov av stödinsatser. De drar ett stort lass och för det är jag tacksam.

Margareta Hamark (L),
kommunalråd och ordförande i omsorgsnämnden