Väsbyliberalerna har en ny ordförande och styrelse

Måndag 17 februari 2020

Ny ordförande
Bild: Nils Eriksson, ordförande, Eila Bromme, sekreterare, Pia Barkström, Margareta Hamark, gruppledare, Emelie Voetmann, vice ordförande, Per Nelson, Patrick Harper, kassör.

Ny ordförande och stark, glad och förväntansfull styrelse valdes på Väsbyliberalernas lyckade årsmöte den 13 februari. Ny ordförande är Nils Eriksson som får Emelie Voetmann vid sin sida som vice ordförande. Varmt grattis Nils och Emelie!

Styrelsen har bredd, kompetens och erfarenhet och nu med nytillskottet Emilie. Styrelsen hade skött sig väl föregående år och fick fortsatt förtroende; Eila Bromme, Margareta Hamark, gruppledare, Pia Barklund, Per Nelson och Patrick Harper, kassör.

– Stort tack för förtroendet att leda Väsbyliberalernas förening, kanske norrorts trevligaste. Liberalerna har en viktig uppgift framför sig att göra Väsby mer liberalt för individers frihet och ett ännu bättre Väsby.

Det märks på den fina stämningen att Väsbyliberalerna trivs och har roligt när de träffas över en god bit mat. Åldersspridningen är god och det är roligt när riktiga veteraner får träffa de nya yngre medlemmarna.

Mats Persson, ekonomiskpolitisk talesperson inledde årsmötet som gästtalare

Årsmötet inleddes med finbesök från riksdagen i Mats Persson, ekonomiskpolitisk talesperson för Liberalerna som inledde med sin historia och bakgrund från Markaryd i Småland. Han pratade om hur politik handlar om att hitta lösningar på upplevda problem. Lite roligt var det han nämnde de gamla Nya Moderaterna och vad som en gång var Fredrik Reinfeldts framgång när de pratade arbetsmarknad och fick hela valrörelsen att handla om det. Det tror vi också är grunden och framgången för Sverige!
Extra roligt var förstås att vår nyaste medlem Johan kunde komma och fick ställa första frågan till Mats om hoten som finns från nationalismen.

Bli en i gänget – bli Väsbyliberal!

Det gör du lättast genom att swisha 50 kr till 123 148 12 41.
Skriv Ny, ditt personnummer och e-postadress.

Varmt välkommen!